Rosalinde van Asselt

Sinds 2012 werk ik bij Gaslicht.com als servicedesk medewerker. Voor deze functie heb ik ook gesolliciteerd destijds. Dit onder andere omdat ik een achtergrond in callcenter had en het me een leuke afwisseling leek met mail en social media erbij. Toen ik eenmaal begon met werken bleek er nog veel meer afwisseling in de baan te zitten.

Binnen het bedrijf werken we met verschillende afdelingen. Zo is er uiteraard een servicedesk maar ook een tarieventeam. Dit team zorgt ervoor dat alle prijzen goed staan op de website en dit altijd actueel is. Ik mocht mij hierin ook verdiepen om bij te kunnen springen als er iemand ziek is of met vakantie. Of als het ineens heel erg druk wordt aan het einde van de week omdat leveranciers over elkaar heen vallen om voor het weekend nog in de top 5 te komen staan.

Taken

Als het druk is op de servicedesk, ben ik daar natuurlijk nodig. Telefoon oppakken, mail beantwoorden, chatten en Whatsappen, alles komt voorbij. Als het tarieventeam het dan plotseling  heel druk krijgt doordat er een nieuwe leverancier bijkomt en er willen verschillende in de top 5, schakel ik snel om naar het tarieventeam. We moeten dan zelfs wel eens onze parttimers vragen om bij te springen bij de servicedesk.

Bij het tarieventeam pak ik meestal het checken op. Er is namelijk altijd een extra controle voordat een pakket op de website verschijnt. Alle tarieven worden handmatig ingevoerd. Als je bedenkt dat alleen bij gas al tien verschillende regio’s zijn, is dat een hele klus om snel en juist door te voeren. Voor deze tien regio’s zijn er ook voorbereidingen nodig. Elk tarief moet met de juiste regio worden berekend. Vervolgens kunnen we het gaan invoeren, wat ik ook erg leuk vind om te doen omdat je dan echt iets wijzigt in de website.

Wanneer van toepassing

De momenten dat ik snel moet schakelen is bijvoorbeeld rond de eerste van de maand. Leveranciers komen dan vaak met nieuwe actiepakketten. Zeker nu 1 juli in beeld komt. Dan is natuurlijk de wijziging van het variabele tarief en dat geldt voor alle leveranciers. Er is dan een hele hoop te wijzigen.

Ook voor het weekend verandert er vaak veel. Leveranciers willen dan graag zo hoog mogelijk in de Top 5 staan, het liefst het hele weekend op nummer 1! Een energieleverancier kan dan wel eens 3 keer per dag een wijziging doorgeven omdat een concurrent de boel in de gaten houdt. Ditzelfde geldt als een leverancier juist uit de Top 5 wil (ja, ook dit komt voor). Hierdoor zit ik soms ‘s ochtends bij de servicedesk en dan ineens ‘s middags bij het tarieventeam.

Ik vind het erg leuk om te schakelen tussen deze functies. Dit geeft een hele gevarieerde week en soms dus zelfs een hele gevarieerde werkdag. Zo blijft elke dag heel erg interessant en ben ik benieuwd wat de volgende dag zal brengen.

 

Er zijn nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *



Awards