Rita Wolswinkel

Ruim 2 jaar geleden ben ik begonnen als servicedesk medewerker bij Gaslicht.com om voornamelijk de telefoon op te nemen en mails te beantwoorden. Er was altijd voldoende te doen en na zo’n anderhalf jaar werd er besloten dat het efficiënter was om telefoon- en tekstgedeelte op te splitsen. Meer mensen werden aangenomen en doordat de medewerkster die verantwoordelijk was voor Social Media een andere uitdaging aangaat, kwam dit deel van het werk vrij.

Inmiddels richt ik me vooral op het ‘tekstgedeelte’ van de servicedesk en daar past het plaatsen van berichten op Social Media ook prima bij. Buiten chat, WhatsApp en mail kan ik mijn creativiteit kwijt in het spotten en verzinnen van Twitter- en Facebookberichten. Ik vind het erg leuk om met spelling en taal bezig te zijn en kan op deze manier helemaal mijn ei kwijt.

gaslicht-com-twitter

Twittercursus

Snel heb ik een online cursus Twitter gedaan voordat ik hiervoor ingewerkt werd; verder dan zelf een Twitteraccount aanmaken was ik nooit gekomen. Blijkt er veel meer mee te kunnen als ik dacht… Inmiddels ben ik er ook aan gewend geraakt dat er maar 140 tekens in 1 bericht passen. Dat was wel even wennen, maar werkt uiteindelijk prima. Als de essentie van het verhaal maar duidelijk is. Over het algemeen plaatsen we 3 Twitterberichten per dag en zo’n 3 Facebookberichten per week

Het is leuk om te zien dat je echt een enorm bereik hebt met de berichten die je plaatst. Sommige mensen gaan helemaal los op hun energieleverancier en ook dit soort signalen pikken wij op om eventueel te bemiddelen en alles in goede banen te leiden. Op deze manier proberen dan ook nieuwe klanten te overtuigen dat ze in de toekomst het beste via ons kunnen overstappen van energieleverancier.

gaslicht-com-facebookFacebook

Het fijne van Facebook is dat de berichten wat uitgebreider geplaatst kunnen worden. Dit geeft meer ruimte voor toelichting en foto’s of video’s zijn eenvoudiger toe te voegen. Bovendien lijkt het bereik via Facebook groter omdat dit toch wat meer gebruikt wordt door de gemiddelde Nederlander. Onlangs hebben wij via een vlog een vacature gemaakt. Het bericht is massaal gedeeld en zo is er een groot aantal mensen bereikt. Dit geeft er toch een extra dimensie aan.

GeenStijl

Toen wij vorig jaar als de eerste energievergelijker naar buiten kwamen met de grote verhoging van de energiebelasting op gas, werden veel mensen de ogen geopend. Dit konden we afleiden aan het grote aantal reacties per telefoon en Social Media. Zelfs de website van ‘geenstijl.nl’ pikte dit signaal op en zo werden wij ineens genoemd op hun site. Over het algemeen is het nogal discutabel om via deze site in het nieuws te verschijnen, maar wij zijn erin geslaagd om er met een positief bericht op te komen. Leuk toch!

Hoewel ik er stiekem best een beetje tegenop zag om hiermee aan de slag te gaan, is het juist een zeer afwisselend onderdeel van mijn functie geworden!

Door Rita Wolswinkel

 

Er zijn nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *



Awards