Nationale Providertest met Computer Idee en PCM

USQUERT 16-04-2007 – Kan mijn internetabonnement sneller en goedkoper? Een vraag die elke internetter zich stelt als de maandelijkse rekening van de provider weer in de brievenbus zit. Reden voor Computer Idee en PCM om een grootschalig onderzoek naar de vijftien grootste internetaanbieders van Nederland uit te voeren. Bencom’s Internetten.nl droeg bij aan de resultaten, onder meer met gegevens van abonnementen.nieuws_160407_providertest

Het onderzoek naar snelheid, dienstenpakket en klantvriendelijkheid is na maanden van voorbereiding en onderzoek gepresenteerd in de vaktijdschriften Computer Idee en PCM. Ook is er een speciale website, Nationaleprovidertest.nl, gelanceerd.

Het aanbod van breedbandabonnementen wisselt sterk; iedere maand verschijnen weer nieuwe abonnementsvormen en tarieven. Internetten.nl beschikt over actuele gegevens van zo’n 200 kabel- en adsl-abonnementen en leverde voor deze test de providergegevens. Het bedrijf iPing verrichtte bijna 900 duizend metingen naar de downloadsnelheid.

Zie ook:

• Gaslicht.com: Recordaantal huishoudens stapt over in 2020
  • Groningse ondernemer Ben Woldring wil rol voor evenementenbranche bij vaccineren
    Lezen als pdfLees op website
  • Blendle – Hoger verbruik drijft de nota op
    Lezen als pdf