Bellen.com signaleert stijging groei Sim only

Nederlandse consumenten kiezen er vanwege de crisis vaker voor om geen nieuwe mobiele telefoon te kopen. Ze geven de voorkeur aan een goedkoper abonnement.

Dat zegt Ben Woldring in het Algemeen Dagblad. ‘De belwijzer op Bellen.com trekt 40 procent meer bezoekers dan vorig jaar. De grote meerderheid vraagt informatie over sim-only-pakketten: abonnementen met alleen een simkaart en geen toestel’, aldus Woldring. Hij verklaart dit door de economische crisis en de stagnerende ontwikkeling van gsm’s.

‘Mobiele telefoons’ zijn de laatste jaren vooral sneller geworden of hebben een betere camera. Nieuwe features zijn er weinig bijgekomen, afgezien van de smartphones. Daardoor houden veel mensen hun toestel nog even. Zeker nu ze minder te besteden hebben’, stelt Woldring. Jeroen Polman van The Phone House bevestigt de trend. Volgens GfK Benelux is het aantal sim-only-klanten in het eerste halfjaar met 5 procent gestegen.

• Gaslicht.com: Recordaantal huishoudens stapt over in 2020
  • Groningse ondernemer Ben Woldring wil rol voor evenementenbranche bij vaccineren
    Lezen als pdfLees op website
  • Blendle – Hoger verbruik drijft de nota op