NMa: Bencomsites onafhankelijk en betrouwbaar

Gaslicht.com, Energiewereld.nl en Totaalwijzer zijn correct, onafhankelijk, betrouwbaar en transparant en behoren tot de goede vergelijkers. Dat blijkt uit onderzoek naar prijsvergelijkers dat de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) vandaag publiceert.

Prijsvergelijkers zijn een goed instrument voor consumenten die willen overstappen van energieleverancier of energiecontract. Ze zijn onafhankelijk en bieden consumenten aantrekkelijke aanbiedingen. Jaap de Keijzer, bestuurslid van de NMa: “Dit is een mooie uitkomst; consumenten moeten immers op basis van correcte, duidelijke en vergelijkbare informatie een bewuste keuze kunnen maken voor hun energieleverancier”.

De NMa heeft de kwaliteit van de verschillende vergelijkende websites getoetst aan vijf criteria: informatievoorziening, correctheid, onafhankelijkheid, keuzemogelijkheid en duurzaamheid. Als een website op alle vijf de criteria voldoende scoort, kan geconcludeerd worden dat deze website betrouwbaar en transparant is. Deze websites, waaronder de Bencomsites Gaslicht.com, Energiewereld.nl en Totaalwijzer.nl die alledrie goed scoren, staan op www.consuwijzer.nl.

• Gaslicht.com: Recordaantal huishoudens stapt over in 2020
  • Groningse ondernemer Ben Woldring wil rol voor evenementenbranche bij vaccineren
    Lezen als pdfLees op website
  • Blendle – Hoger verbruik drijft de nota op